Wat maakt die Volkswagen ID.3 nou zo aantrekkelijk?
De Volkswagen ID.3 is nou al een tijdje op de markt maar zie je nog niet zoveel op de weg. Toch heeft de ID.3 veel voordelen omdat hij natuurlijk elektrisch is. De auto heeft een gunstig stroomverbruik, actieradius en snel laden doet hij ook erg goed. Helaas zitten er ook een aantal nadelen aan de Volkswagen, maar wie weet wegen die minder zwaar dan de voordelen. In deze blog lees je of jij de Volkswagen ID.3 moet kopen.
Verschillen tussen de concurrent
De ID.3 heeft een binnenruimte die geen enkele andere vergelijkbare auto van de concurrent heeft. Daarnaast zijn de elektrische prestaties ook bijzonder goed. De auto kan zo’n 424 kilometer rijden, dat begint al aardig te tippen aan de benzineauto’s. Bovendien is elektrisch rijden tegenwoordig goedkoper dan rijden op fossiele brandstoffen. De instapprijs van de ID.3 staat nu op 37.990 euro, en voor een elektrische auto is dat heel netjes. Ook in vergelijking met de auto’s van de concurrenten.
De 20-inch velgen helpen mee aan de perfecte wegligging van de Volkswagen. Van zo’n auto zou je het niet verwachten maar hij ligt als een blok op de weg. Drempels zijn ook geen probleem voor deze auto omdat hij een redelijk stugge vering heeft. Het fijne van deze auto is wel dat hij ontzettend vlot stuurt, zo ben je dus makkelijk beweegbaar op de weg.
De bedienbare systemen
Dit is toch wel een duidelijk min puntje aan de ID.3. De opstarttijd en laadtijd van de systemen kan soms irritant lang zijn. Het is natuurlijk ook handig om te weten waar de laadpalen staan, helaas is dat niet altijd te zien in de navigatie. Bovendien plant de auto ook geen route in langs laadpalen maar dat moet je dus helaas zelf bedenken. De software is duidelijk minder goed gebouwd dan van een Tesla bijvoorbeeld.
Kortom, voor de prijs is de Volkswagen ID.3 een goede keuze. Je moet wel even in je achterhoofd houden dat de systemen allemaal wat minder werken dan je zou denken. Maar rij technisch gezien is de Volkswagen een goede koop.