Recruiter XL en alternatieve manieren om personeel te werven Recruiter XL en alternatieve manieren om personeel te werven

Recruiter XL en alternatieve manieren om personeel te werven

Personeel is natuurlijk enorm belangrijk voor het reilen en zeilen van uw bedrijf. Het is echter niet makkelijk voor elk bedrijf om deze mensen te vinden. Bekwaam personeel is namelijk niet oneindig. Tegenwoordig zijn er gelukkig veel meer mogelijkheden om uw wervingsproces te beheren. Een van deze manieren is het managen van het werven van personeel door middel van software van Recruiter XL. Deze software stelt u namelijk in staat om het gehele recruitmentproces op een snelle en eenvoudige manier te managen. Op https://recruiterxl.nl/ kunt u het gehele aanbod van deze aanbieder bekijken. In dit artikel zullen wij een aantal zeer creatieve manieren bespreken die bedrijven hebben gebruikt om personeel te werven.

Zoektermen gebruiken 

Google is natuurlijk een enorm creatief bedrijf. Dit zie je ook terug in de manier hoe zij personeel proberen te werven. Zij doen dit door middel van het bereiken van de doelgroep via zoekmachines. Zo was er eens een programmeur die door aan het zoeken was naar zeer specifieke zoektermen naar een aantal  programmeertalen. Dit verliep gewoon normaal totdat de pagina werd opgebroken en er een banner werd getoond. Deze banner meldde: you’re speaking our language. Up for a challenge? De ict’er deed natuurlijk mee aan de uitdaging en kreeg een aantal vragen voorgeschoteld die gingen over een specifieke programmeeromgeving. Hij moest een aantal opdrachten uitvoeren en er werd gevraagd om zijn contactgegevens door te geven. Een paar dagen later werd hij benaderd door Google en even later was hij bij Google aan de slag. Zoek je overigens vacatures Leiden dan kan je hier terecht waar je op persoonlijke wijze behandeld wordt.

Het Zweedse leger 

Het Zweedse leger deed wel een heel merkwaardige oproep. Zij hadden namelijk mensen nodig voor in het leger maar wilde hier wel de juiste mensen voor vinden. Dit deden zij door een zwarte box in het centrum van Stockholm te plaatsen. In de doos zat iemand opgesloten die er alleen uit kon  komen als iemand anders in de doos ging zitten. Mensen deden dit natuurlijk en de campagne was een succes. Het aantal kandidaten voor het leger verdubbelde namelijk.

Reageren is niet mogelijk.